Τετάρτη 21 Μαρτίου 2007

Έρωτας και Θάνατος...

Το πρωταρχικό μοτίβο του βιβλίου "Όφις και Κρίνο" είναι το θέμα του Έρωτα και του Θανάτου. Ο εραστής αδυνατεί πλέον να διεισδύσει στο μυστήριο της ερωμένης του. Επιθυμεί ν' απομονωθούν οι δυο τους απ' τα μιάσματα του πληκτκού κόσμου... αισθάνεται ότι μπορεί να βρει την πλήρωση και την ολοκληρωτική κατοχή μόνο στο θάνατο.
Όταν την αγκαλιάζει αισθάνεται "τον απέραντο πόθο του Θανατού"! Τα σεντόνια τους του θυμίζουν σάβανα... Συχνά τον επισκέπτεται ο Άγγελος του Θανάτου που απλώνει τις φτερούγες του από πάνω του. Λαχταράει "την απελπισμένη ευτυχία των πεθαμένων πραμάτων"! Στο κρεβάτι τους βλέπει δυο τρομαχτικούς σκελετούς ν' αγκαλιάζονται, ακούει τα κόκαλά τους να τρίζουν, και βαθιά μέσα στην καρδιά του αισθάνεται τον ψυχρό τρόμο του θανάτου...
Στο κορύφωμα του πάθους καταλαβαίνει ότι όλ' αυτά δεν οδηγούν παρά στον τάφο! Πάνω απ' το κρεβάτι τους έχει βάλει ένα άσπρο κρανίο που γυαλίζει πάνω σε μαύρο βελούδο! "Το κρανίο" τής λέει, "είναι το ωραιότερο σύμβολο του Έρωτα και το λαγνότερο στολίδι στα κρεβάτια"...
Όταν αποφασίσει να πεθάνει όποτε και όπως το θελήσει αυτός, μια άγρια χαρά πλημμυρίζει την καρδιά του και σχεδιάζει τον θάνατό τους μ' έναν, ομολογουμένως, παράδοξο τρόπο: γέμισε το δωμάτιο με άνθη, έκλεισε σφιχτά πόρτες και παράθυρα, και το ζευγάρι πέθανε από ασφυξία λόγω του ανθρακικού οξέος των ανθέων...

12 σχόλια:

Shades είπε...

Συγνώμη ρε παιδιά μπαίνω και ξαναμπαίνω στο blog και βλέπω συνέχεια το ίδιο βιβλίο.
Προσωπικά πιστεύω ότι ένα blog σαν κι αυτό πρέπει να προτείνει ένα βιβλίο σε ένα ποστ, να γράφουν κάποια σχόλια όσοι το διαβάζουν ίσως και κάποια συμπληρωματικά αλλά μέχρι εκεί.
Εδώ όμως δεν έχουμε να κάνουμε με λογοτεχνικό στέκι αλλά με το «στέκι του Καζατζάκη».
Το σχόλιό μου βέβαια είναι τελείως προσωπικό και καλοπροαίρετο.. δικό σας είναι το blog και οποία γραμμή θέλετε του δίνεται.

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Σκιούλη, μπορεί να μην έχεις κι άδικο, αλλά να ... μέχρι τώρα επικρατεί η άποψη ότι ξεκοκαλίζουμε πρώτα ένα βιβλίο και μετά προχωράμε στο επόμενο...
Η λογική είναι να μην μπερδευόμαστε... αλλά αν θέλετε το αλλάζουμε το σύστημα!

Η Καντούλα άλλωστε πρότεινε και νέο βιβλίο! Ας αρχίσουμε να το διαβάζουμε κι αυτό και βλέπουμε.

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Την τελική απόφαση (επί του διαδικαστικού) ας την πάρει η ... οικοδέσποινα, το Μαράκι!

Shades είπε...

Ασκάρ μου άσε το Μαράκι τώρα είναι με τον άλλον... το Καζατζάκη θα σκέφτεται.

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Θα θυμάσαι όμως σκιούλη ένα παλιό τραγούδι που έλεγε:
"αυτός ο άλλος, αυτός ο άλλος είν ευεργέτης μου μεγάλος"...

candy's τετραδιάκι είπε...

xexexe :)

Shades είπε...

Ασκάρ εδώ είναι λογοτεχνικό στέκι και σέβομαι το χώρο.. δε θα μπω λοιπόν σε αντιπαραθέσεις ούτε θα επιτρέψω στο Μένιο να επισκεφθεί το χώρο αυτό.

Ανώνυμος είπε...

Ευεργέτης σου Ασκαρ μου?

Αγαπητοί μου συμπλόγκερς ενεκεν του φόρτου εργασίας χάθηκα κατευθεία το μυαλό σας στις απιστίες...τς τς τς

Τελικές αποφάσεις δεν παίρνω μόνη μου, το μπλογκ δεν είναι δικό μου απλά το έφτιαξα εγώ επειδή το ζήτησε ο Ασκαρ μου, κατεμε ανήκει σε όλους και μπορούν να προτείνουν και να κάνουμε οτι θέλετε.

Εχω μια ιδέα, στείλτε μου με μέηλ όλοι απο 3 προτεινώμενα βιβλία να τα βάλω στα αγαπημένα...απο κει και πέρα ο καθένας διαλέγει και διαβάζει όποιο θέλει και κάνει ποστάκι επαυτού.
Θα προσπαθήσω να κάνω link ξεχωρίζοντας τα ποστ που αναφέρονται σε κάθε βιβλίο οπότε οποιος μπαίνει να μπορεί να δεί συγκεντρωμένα τα ποστ που αναφέρονται στο καθε βιβλίο.

Τι λέτε?

Νομίζω είναι καλύτερο και υπάρχει και μια πληθώρα επιλογών...

Shades είπε...

Mαράκι εγώ μαζί σου είμαι γιατί κοντεύω να σιχαθώ το Καζαντζάκη.
Μπορείς να χωρίσεις τα ποστ από τα label.
Αν θες οδηγίες αναλυτικές μπορώ να σου στείλω.
Μπορώ να στείλω κι εγώ δυο τρεις επιλογές για βιβλία; ή επειδή δεν ανήκω στο μπλογκ δε μπορώ;

candy's τετραδιάκι είπε...

Σιγα μην δεν μπορεις..
Το Μαρακι δεν χαλαει χατηρια:)

Ανώνυμος είπε...

shades μου νομίζω σου είχα στείλει και πρόσκληση στις αρχές εκτος αν έκανα λάθος στο μεηλ πές μου που να σου ξαναστείλω γι να γράφεις κι εσύ αν θες.
Φυσικά και μπορείς να προτείνεις απορώ που ρωτάς κιόλλας.

Νομίζω τα κατάφερα με τα labels και έβαλα κάποια τάξη.

Επειδή είμαι και λίιιγο ζαβολιάρα εγώ θα προτείνω 4 βιβλία γιατί όλα είναι του ίδιου συγγραφέα μυθιστορήματα-ιστορικά μπλέκονται γεγονότα με μυθοπλασίες και έχω μεγάλο έρωτα με αυτά τα βιβλία.

Μην με παρεξηγείτε δεν μπορώ να διαλέξω...

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Καταπηκτική ιδέα Μαράκι!

Αλλά μια παράκληση: όταν ο πίνακας με τα βιβλία ολοκληρωθεί, να μείνει για κάμποσο καιρό "κλειστός" γιατί θέλω να διαβάσω όλα τα βιβλία που προτείνουν οι φίλοι μου...